Enhver virksomhed forsøger at nå bredere ud, få flere kunder og at komme på listen over Fortune 500 virksomheder. Men hvad har du gjort for at nå dertil? Implementeret teknikker og strategier. Men virker det ikke nogen gange som om, indsatsen er forgæves? I denne tid er den rette tilgang fulgt af den rette teknologi på det rette tidspunkt af stor betydning. Når spørgsmålet gælder det varige potentiale på dine markedsføringskampagner, så kan søgemaskineoptimering og velplanlagt content marketing bidrage til at øge din profit. Disse to aspekter supplerer naturligvis hinanden og giver den bedste omsætning over tid uden at medføre nogen særlig risiko for din virksomhed. Du skal bare sørge for at gennemføre dem forsigtigt og præcist. Det eneste minus ved disse strategier er, at det typisk tager lang tid at få dem planlagt og gennemført, før de leverer det forventede investeringsafkast. Så hvad skal man gøre for at få mere webtrafik?
I denne artikel har jeg listet en række muligheder, som kan hjælpe dig til at få mere trafik til din nyligt lancerede website.
Gæsteblogging
Du må have hørt om det. Sådan en artikel har flere formål og giver ikke bare en virksomhed mulighed for at få mere trafik, men også for at øge kendskabet til den. Gæsteblogging lader dig komme i forbindelse med segmenter, som allerede har et godt og etableret publikum. Hvis du får dit brand omtalt på websites, som har en læserskare i millionklassen, så vil du helt sikkert få noget ud af det. Jo stærkere udgiveren er, jo større er chancen, for at du får øget din synlighed. Til gengæld kan det være meget svært at få din artikel publiceret på sådanne sider, da de som regel har skrappe retningslinjer. Du kan starte med mindre udgivere, og senere kan du så gå efter de store fisk. Derudover, hvis dit indhold er unikt, autoritativt og brugercentreret, så skal der nok komme masser af brugere til dit hjemmeside. Ifølge eksperter kan gæsteblogging hjælpe dig med at skabe vækst og sikre succesen på den lange bane.
Sociale medier
Dette er en af de mest effektive måder at skaffe kunder på. Selvom det er svært at forudsige, hvordan det vil gå med opbygningen af et publikum på de sociale medier, så gør det en organisation i stand til at komme i direkte og offentlig kontakt med deres potentielle kunder. Du kan dele dine opdateringer, reklamer og tilbud på din sociale medieplatform og kan komme i dialog med kunderne. Da du har etableret et netværk med dine brugere enten ved at dele eller like deres posts, eller ved at starte en samtale med dem, så er du faktisk i gang med at udvide kendskabet til din forretning. Du kan nå ud til tusinder af brugere enten ved at følge dem, eller bede dem om at følge dig. Det bedste vil være, hvis du lærer noget om social medieoptimering (SMO), før du tager springet.
Betalt reklame
En anden mulighed, der kan hjælpe dig med at få mere trafik, er "betalt reklame". Den mulighed holder kun så længe, du betaler for den, og den har ikke det samme langsigtede potentiale. Her betaler du et vist beløb for at få fordelene af betalt marketing i den periode, hvor du betaler for det. Der er nogle gode platforme, som er åbne for betalt reklame, herunder Google, Facebook, Instagram, LinkedIn og Bing.
Lav tilbud og kampagner
Du skal forberede dig på at uddele gavekuponer og nogle gode tilbud til dine kunder. Eller lave en konkurrence og få fat på dine eksisterende og potentielle kunder. Du kan bede dem dele eller like dit indhold/produkt/tjeneste, så mange gange, de kan. Når jobbet er klaret, får de deres belønning. Periodiske konkurrencer kan helt sikkert hjælpe med til at øge trafikken og synligheden af dit hjemmeside.
Engager "influencers"
Influencers og højt-profilerede udgivere har samme jobansvar. Forskellen er blot, at du kommunikerer med en person i stedet for at udgive dit indhold på en tredjeparts website. Du kan nemt finde influencers på sociale medier og kan hyre dem til at markedsføre din forretning. Nogle gange vil de tillade dig at publicere dit eget indhold på deres site, og du kan også spørge dem om det. Det anbefales ikke at kontakte dem på mærkelige tidspunkter, eller at bede dem om at skrive noget uden betaling, da det kan give dem et forkert indtryk af dig Hvis alt går vel, får du på disse måder øget trafikken til din website i imponerende grad.
Men glem ikke, at en hurtigt forøgelse af trafikken til din virksomheds hjemmeside ikke altid er ensbetydende med, at du får dine penge hjem. Det er derfor vigtigt at holde en balance mellem kortsigtede og langsigtede strategier for at få mest muligt ud af din investering.